Civil Engineering CMU

ผศ.ดร. ทรงยศ กิจธรรมเกษร

ดร. ทรงยศ กิจธรรมเกษร
Songyot Kitthamkesorn, Ph.D.
ผู้ช่วยศาสตราจารย์
วิศวกรรมขนส่ง
ผู้ช่วยคณบดีฝ่ายวิชาการ
ผู้อำนวยการศูนย์วิชาการจัดระบบการจราจรและขนส่งภาคเหนือ (ตอนบน)
อีเมล: songyot@eng.cmu.ac.th
โทรศัพท์: 0-5394-4157 ต่อ 116
ติดต่อ:
โรงประลองวิศวกรรมโครงสร้าง ห้อง 05-204C
ภาควิชาวิศวกรรมโยธา มหาวิทยาลัยเชียงใหม่

การศึกษา

  • ปริญญาตรี - วศ.บ. (วิศวกรรมโยธา) มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์, กรุงเทพ ประเทศไทย (2541)
  • ปริญญาโท - M.Eng. (Civil Engineering - Structural Engineering), Asian Institute of Technology, ปทุมธานี ประเทศไทย (2543)
  • ปริญญาเอก - Ph.D. (Civil Engineering - Transportation Engineering), Utah State University, รัฐยูทาห์ สหรัฐอเมริกา (2556)

งานวิจัยที่สนใจ

  • Transportation Network Modeling
  • Stochatic Travel Demand Modeling
  • Travel Demand Management
  • Route Choice Modeling
  • Public Transit
  • Rail System 

ผลงานวิชาการที่คัดมา

Refereed Journal Articles (published)

  • Kitthamkesorn, S., Chen, A., Xu, X., Ryu, S., 2013. Modeling Mode and Route Similarities in Network Equilibrium Problem with Go-Green Modes. Networks and Spatial Economics, 1-28.
  • Kitthamkesorn, S., Chen, A., 2013. A path-size weibit stochastic user equilibrium model. Procedia-Social and Behavioral Sciences 80, 608-632.
  • Kitthamkesorn, S., Chen, A., 2014. A path-size weibit stochastic user equilibrium model. Transportation Research Part B 57, 378-397.
  • Kitthamkesorn, S., Chen, A., 2014. Unconstrained weibit stochastic user equilibrium model with extensions. Transportation Research Part B 59, 1-21.
  • Kitthamkesorn, S., Opasanon, S., 2014. Minimum-cost allocation for logistics outsourcing under uncertainties. Chulalongkorn Turakit Paritut.
  • Kitthamkesorn, S., Chen, A., Xu, X., 2014. Elastic demand with weibit stochastic user equilibrium flows and application in a motorized and non-motorized network. Transportmetrica A, 1-28.
  • Xu, X., Chen, A., Kitthamkesorn, S., Yang, H., Lo, HK., 2015. Modeling absolute and relative cost differences in stochastic user equilibrium problem. Transportation Research Part B.

Refereed Conference Papers

  • Kitthamkesorn, S., Chen, A.,Xu, X., 2012. A weibit stochastic user equilibrium model with elastic demand. The 17thInternational Conference of Hong Kong Society for Transportation Studies, December 15-17, 2012, Hong Kong, China.
  • Kitthamkesorn, S., Chen, A., 2013. A path-size weibitstochastic user equilibrium model. The 20th International Symposium on Transportation and Traffic Theory (ISTTT), July 17-19, 2013, Noordwijk, Netherlands.
  • Kitthamkesorn, S., Chen, A.,Xu, X., Ryu, S., Yang, C., 2013. Combined model with go-green modes. Presented at the 18thInternational Conference of Hong Kong Society for Transportation Studies, December 14-16, 2013, Hong Kong, China.
  • Sharifi, M.S., Chen, A., Kitthamkesorn, S., Song, Z., 2015. Link-based stochastic loading methods for the Weibit route choice model. 94th Annual Meeting of the Transportation Research Board Washington, D.C.

ฐานข้อมูลนักวิจัย